Verzenden en retourneren Creatieshop

DIY-creations is een platform waar verschillende creatieve verkopers hun handgemaakte producten kunnen verkopen. Dit betekent dat de verantwoording voor de afhandeling van het verzenden en retourneren van de producten geheel in handen ligt van onze verkopers. 

Verzendkosten

Wanneer je bij verschillende verkopers bestelt dan koop je dus eigenlijk je producten bij verschillende webshops. Dit betekent dat je verschillende keren verzendkosten betaalt tenzij je slechts bij één verkoper bestelt.

Levertijd

Omdat wij met verschillende verkopers en producten werken is het lastig de levertijd vast te stellen. Al onze verkopers kiezen zelf welke levertijd zij aanhouden per product. Is het voor jou belangrijk om te weten wanneer je product geleverd wordt? Vraag dit dan even na bij de verkoper van je product. 

Bezorgdienst

De verkopers zullen zelf bepalen met welke bezorgdienst zij werken. Dit betekend dat je het bete contact op kunt nemen met de verkopers om hier meer informatie over te krijgen.

Retourneren

De verkopers die gebruik maken van het platform, kunnen zelf aangeven of je wel of niet het product kunt retourneren. Op dit moment is het nog niet mogelijk om deze informatie op onze website terug te vinden. Vraag daarom altijd de verkoper om de mogelijkheid van retourneren. 

Buitenland 

Bestel je een product gemaakt door een verkoper in het buitenland, houd dan rekening met hogere verzendkosten.


Verzenden en retourneren van de artikelen van DIY-creations

Bezorgen

In Nederland en België verstuurt DIY-creations alle bestellingen als pakketpost met GLS.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en België?

De verzendkosten voor afleveradressen in Nederland en België bedragen € 2,50 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen, het gewicht, het formaat of het aantal zendingen per bestelling.

Wij verzenden onze bestellingen standaard met GLS. GLS biedt het pakket bij het door jou opgegeven adres aan. Er moet getekend worden voor de ontvangst van het pakket. Indien je niet thuis bent, laat de chauffeur een "Niet Thuis Bericht" bij je achter. Je kunt vervolgens binnen 1 week aangeven wat er met het pakket moet gebeuren. Indien je niets laat horen, wordt het pakket teruggestuurd aan Diy-creations. Wil je het pakket na terugzending opnieuw ontvangen, dan zal DIY-creations de kosten hiervoor aan je doorberekenen.

Leveringstermijn

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Over het algemeen leveren we binnen 5 werkdagen na de bestelling bij het door jou opgegeven afleveradres. Wij kunnen helaas geen exacte datum of tijdstip garanderen waarop een pakket wordt afgeleverd.

Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren?

Ja, dat kan. In dat geval dien je je bestelling te plaatsen zonder ingelogd te zijn. Je geeft dan bij het adres het alternatieve adres op.

Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?

Mocht GLS er naar meerdere pogingen niet in slagen het pakket bij jouw thuis af te leveren, dan wordt het een week opgeslagen bij een GLS depot bij jou in de buurt. Hierover ontvang je een melding van GLS, -het GLS-niet-thuis bericht-. Op dit bericht vind je een code om via de website van GLS aan te geven waar en wanneer je het pakketje alsnog wil ophalen of ontvangen. Het is dus ook mogelijk om via de website van GLS aan te geven dat je het pakketje graag ophaalt bij een GLS locatie in de buurt. 

Kan ik ook bestellen als ik buiten Nederland woon?

Ja, dat kan. Onze webshop berekent automatisch de bezorgkosten voor Nederland en België. Voor andere landen verzoeken we je contact met ons op te nemen, dan proberen wij je verder te helpen.

Retourneren van goederen

Retouren of koop ongedaan maken.

Spijt van je aankoop? Retourneren kan binnen 14 dagen onder de volgende voorwaarden:

1. Het product mag niet gebruikt of beschadigd zijn.

2. De verpakking en toebehoren moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) in nieuwe staat zijn zodat wij het weer direct kunnen verkopen.

3. Je stuurt het artikel op eigen kosten terug.

4. Het retourbedrag wordt z.s.m. , maar uiterlijk binnen 15 werkdagen teruggestort op de door jou aangegeven bankrekening.

Voorkomen is beter dan genezen. Neem even contact met ons op als je vooraf al twijfels hebt. Wij helpen je graag om je het juiste product te vinden. Dat voorkomt teleurstellingen en heen-en-weer sturen.

Hoe kan ik een product terugsturen?

Wanneer je een artikel wilt retourneren, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst e-mailcontact op met de klantenservice van DIY-creations (info@diy-creations.nl).

De kosten van het retourzenden zijn voor eigen rekening. Alleen indien een product buiten jouw schuld om defect of beschadigd is kan DIY-creations besluiten de door jou gemaakte kosten voor retourzending te vergoeden.

DIY-creations is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van verzendingen of schade tijdens retourtransport. Zorg daarom ook altijd voor een goede, neutrale verpakking. Wanneer na contact met onze Klantenservice besloten is dat je het pakketje retour kunt sturen, frankeer het dan voldoende. DIY-creations kan helaas geen zendingen onder rembours aannemen en deze zendingen worden dan ook automatisch geweigerd.

Het retour adres is:

Creativ Company 
Raadhuisplein 28
NL- 2914 KM Nieuwerkerk a/d IJssel

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Na aanmelding van de retourzending kun je de zending (ook na 14 dagen) naar ons terugsturen. Op het moment dat wij je retourzending hebben ontvangen (liefst met een kopie van de factuur en de reden van retour) zullen wij binnen 15 werkdagen het verschuldigde bedrag naar het door jou opgegeven rekeningnummer overmaken.

Retourneren wegens defect

Wanneer besloten is dat je aankoop wegens een defect naar ons terug moet worden gestuurd, dan kun je het volgende doen:

1. Na overleg sturen wij je een ander exemplaar

2. Je  kunt het defecte product retourneren naar ons adres

3. Retourneer liever geen artikelen zonder dat dit met ons is besproken!

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, neem het product dan niet aan en vraag dan aan de bezorger om hier meteen melding van te maken.

Wanneer je het product al hebt aangenomen en er later achter komt dat de verpakking beschadigd is, controleer dan of er een defect aan het product is. Als dat het geval is, neem dan zo snel mogelijk na constatering contact op met onze Klantenservice (Info@diy-creations.nl). We laten je dan zo snel mogelijk weten of we het product kunnen vervangen of dat het op een andere manier kan worden opgelost.